För att främja en bra arbetsmiljö är det viktigt att alla anställda känner sig uppskattade och rättvist behandlade. Samtidigt är det ett stort ansvar för dig som chef att fördela arbetstiden på ett funktionellt, smart och jämlikt sätt.
Enkel arbetsplanering med digitala system
Arbetstider och schema kan vara komplicerade uppgifter. Du som chef måste tillgodose en rad olika föreskrifter vad gäller dygns- och veckovila samt fördela arbetet mellan de anställda. Ibland kan dessutom oförutsedda förändringar eller önskemål leda till att schemat måste justeras.
För att göra arbetstider mer transparenta kan det vara en bra idé att använda digitala system. På så sätt kan anställda ta del av sitt schema på ett enkelt och smidigt sätt. De kan även själva få inflytande i upplägget genom att byta arbetstider med varandra. Därmed är det alltså både tidseffektivt och smart att använda sig av digitala hjälpmedel för schemaläggning.
Personalhantering på nätet
Du kan prova nya och innovativa digitala system för olika områden inom personal och lönesystem online. Gå vidare på nätet och skräddarsy en optimal lösning för era unika förutsättningar och verksamhet. På så sätt kan er planering och samverkan bli mer produktiv vilket kan leda till ett ännu bättre samarbete och arbetsmiljö.