Att ha anställda är ett stort privilegium: det innebär att företaget går så pass bra att du har behöver hjälp att fylla alla ordrar. Det kommer också med ett visst ansvar.
Bra arbetsmiljö
De anställda ska arbeta i en stimulerande miljö som de trivs i. Arbetsplatsen ska uppfylla de regler och stadgar som finns i Sverige. Och det ska vara en plats med sammanhållning. Anställda som inte kommer överens, kommer själva att skapa en dålig arbetsmiljö och du som chef måste ta tag i problemet innan det eskalerar.
Möjlighet till utveckling
Ingen trivs med att göra samma sak, om och om igen, i flera år. Man gör det kanske för pengarna eller för att man måste ha ett jobb, men i ett riktigt företag är det bättre om det finns chanser till kompetensutveckling.
De anställda som visar vilja och potential kan få mer ansvar, lära sig mer om företaget och få chansen att befordras till en högre befattning som passar deras talanger.
Det kan också handla om att utveckla tjänsten som de anställda redan har. Försäljare kan exempelvis bli erbjudna att gå en säljarkurs på företagets tid och marknadsförare kan behöva studera och gå på föreläsningar för att lära sig om de senaste nyheterna inom deras segment.