Att som företagare blogga kan hjälpa ditt företag på flera olika sätt, bloggen blir ett mer personligt sätt att presentera företaget och sig själv som entreprenör. Se till att dina blogginlägg är ordentligt genomtänkta.
En blogg som ”bara” radar upp inlägg efter inlägg utan substans och ordentligt innehåll kommer sannolikt att dö bloggdöden och ingen vill besöka den. Bloggen är där för att du som företagare ska marknadsföra dig och dina produkter. Är bloggen personlig och med fantastiskt innehåll så kommer dina besökare att vilja komma tillbaka.
Du själv vet vilka som är dina kunder och vem som skulle vilja läsa dina blogginlägg, rikta dig till dessa och håll inläggen så pass intressant att man gärna rekommenderar din blogg för andra potentiella kunder.
Har du ett brett sortiment som du säljer via webbshop dagligen så kan du med jämna mellanrum lyfta fram vissa produkter lite extra i din blogg. Till exempel om du sänker eller har extra pris på någon av dina produkter. Ett extra skyltfönster för din webbshop.
Ge inte upp efter ett tag om du inte ser resultat av ditt bloggande, all tid du lägger ner på din blogg kommer att löna sig i längden. Kanske någon av dina anställda kan gästblogga en gång i månaden eller så för att få lite mer bredd i bloggen.